پست-ویژه-تصویر
بدون نظر

نشانه های دندان های آسیب دیده و چگونگی عمل در برابر آن ها

انواع آسیب دیدگی دندان

احساس درد ناحیه دندان که حساس به لمس، حرارت و یا جویدن باشد نیاز به مراجعه فوری به دندانپزشک دارد. هنگامی که این درد ناگهانی در مقدار یا فرکانس افزایش پیدا میکند، مشکل آن می تواند به دلیل ایجاد حفره، و یا آبسه شدن دندان باشد.

شل بودن دندان همراه با تغییر رنگ که به قرمزی گرایش داشته باشد و خونریزی لثه ها نشان از بیماری پیشرفته لثه می باشد. اگر درمان مناسب انجام نگیرد، و در برخی موارد کمیاب ، بیماری های لثه می تواند منجر به بیماری های قلبی مانند حمله های قلبی شود.

تورم در ناحیه فک یا اطراف دهان می تواند علامت ایجاد گره لنفاوی یا عفونت دندان باشد. در موارد بسیار نادر این علامت به ابتلا به سرطان مربوط می باشد. اگر شما به شدت با فک متورم شده همراه با درد شدید مواجه شدید، در یک بحران دندانی قرار گرفته اید و باید سریعا به دندانپزشک مراجعه فرمایید. تورم اگر زیاد نشود، در طول یک تا دو هفته از بین خواهد رفت . اما تورم بالا نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارد.

دندان درد

دندان پزشکی مجرب و حرفه ای در نیاوران

اگر دندان شما شکست و یا ترک خورد ، به سرعت محل دندان مورد نظر را با سرم فیزیولوژی شستشو دهید. یک کیسه حاوی یخ را روی آن بگذاربد. اگر دندان دارای یک لبه تیز است که باعث زخمی شدن ناحیه گونه و زبان می شود، با پارافین یا در صورت امکان موم دندان پزشکی، لبه تیز را بپوشانید و به دندان پزشک مراجعه نمایید.

احساس خستگی نیز می تواند با عفونت دهانی ارتباط مستقیم داشته و اگر که احساس خستگی همیشگی در تمام زمان ها را دارید برای بررسی سلامت دهان و دندان خود حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید.

زخم های دهانی و سطحی در سطح داخلی گونه، لثه و زبان بر اثر گاز گرفتن گونه، مسواک زدن شدید، خوردن غذاهای داغ یا تحریک های ناشی از براکت های ارتودنسی ایجاد می شوند. یک محلول دهانشویه اکسیژنه با حباب هایی که ایجاد خواهدکرد سبب تمیز کردن زخم از خرده های مواد غذایی میشود. در صورت عدم درمان زخم در عرض یک تا دو هفته، باید به دندان پزشک مراجعه نمایید.

درد شبانه دندان از جمله معروفترین اورژانس های دندان پزشکی، می باشد. زمانی که درد هنگام خواب برای بزرگسالان یا کودکتان پیش می آید ، بهتر است او را از حالت خوابیده به وضعیت نشسته درآورید به این صورت که سر شخص بالاتر قرار بگیرد. پیش از مراجعه به دندانپزشک، شستشوی دهان با آب گرم همچنین استفاده از قرص مسکن برای کاهش موقت درد پیشنهاد می شود. اگر درد شدید همراه با تورم باشد ، یک کیسه حاوی یخ (کمپرس سرد) روی گونه قرار داده و پس از ده دقیقه آن را بردارید. این عمل را به صورت دوره ای تا رسیدن به دندانپزشک تکرار نمایید. همچنین از گرم کردن موضع موردنظر پرهیز کنید.

دندانپزشک مجرب در میدان ملت تهران